fredag 10. august 2007

Narooma High

Første skoledag var pretty scary! Men det gikk helt fint... Folk er kjempe koselige og lette å bli kjent med! De første dagene føltes litt som om jeg hadde mistet "my social skills", men alt mye bedre nå. Jeg trives kjempe godt, alt er bare supert! :D

Fagene jeg tar er: matte, samfunn og kultur, foto, engelsk, biologi og moderne historie. Det er faktisk ikke så vanskelig, i tillegg er skolehverdagen her "pretty laidback" :) Det eneste er biologi læreren min, Mrs O'Donald. Grusom dame med mage ned på knærne...

Skolen jeg går på ligger i Narooma og har ca 700 elever fra 13-18 år. Skoledagen begynner 9 og er ferdig 15.25... Skolene her er veldig avslappa.. det er lite lekser, men derimot må vi gå med skoleuniform. Grå bukser, grå genser (senior), hvit skjorte og "harde sko". (sånn at ingen skarpe gjenstander, eks kniv, skal gå i gjennom skoen..) I tillegg har de noen merkelige ritualer her. Hver morgen så har vi noe som heter "rollcall". Alle elevene er delt inn i mixa grupper fra 13-18 år og går til hvert sitt klasserom hvor det er navnopprop.. fra mitt syn er dette helt unødvendig, ettersom vi blir ropt opp til hver enkelt time uansett.. Skulle du komme forsent må man "signe inn" på kontoret... I tillegg så er det assembley hver mandag. Dette er det samme som "rollcall", bare mer høytidlig.. Alle må møte ute på "plassen", stilt opp etter "rollcall", slik at lærene kan skjekke at vi er der.. Så må alle vende seg mot det Australske flagget og synge "National Anthem", mens de heiser flagget.. Kort sagt kjedelig...


meg i skoleuniform :P


Skolen min deltar i et miljlø opplegg "Our Future". Her er hele skolen med på en kampanje for å mot global oppvarming..:P kan dere finne meg?


1 kommentar:

Eline sa...

Hei søte <3
Savner deg skikkelig, men det virker ikke som om du har noen problemer med å bli kjent med nye mennesker der nede, noe som gjør det litt lettere. For da veit jeg at du hvertfall har noen å prate med, selom ingen er som meg :P

Kos deg <3