fredag 30. november 2007

Queensland! 16-23.11.07 :D


Hele gjengen samla siste dagen :)

Dag 1: Ankomst Cairns! :D

Bilde 1: Meg, Kari og Maria første dagen på hotellet i Cairns. Kari hadde jeg møtt før på reisen ned, mens Maria dro en dag før meg! Vi ble kjempe gode venner på denne turen! Og jeg skal kanskje besøke henne i Melbourne til sommeren!
Bilde 2: Del av hotellet! Det var kjempe flott der med mange badebasseng og boblebad og greier :)





Dag 2: "Crocodylus Village"


Regnskogshytte :D



Bilde 2: Hvit gruppes buss. Her ble jeg kjent med Camilla fra Italia kjempe koselig jente, og hennes to venner, Antonio og Andrea, også fra Italia :D






Bilde 3: Meg og Camilla i bussen på vei til "The Daintree Rainforest" og "Crocodylus Village"







Bilde 4: Her er vi på jakt etter krokodiller. De er viss ikke så vanlige å se på denne tiden av året, for de fleste ligger på bunnen av innsjøen. Men forsiktige måtte vi være likevel. Vi lærte her, at krokodiller lukter på lang avstand, gjerne kilometer, at det er noe spiselig i vannet....




Bildet: Den første og eneste krokodilla jeg så.. Den var middels stor, men nifs nok, og ikke mer enn tre meter i fra oss.







Bilde: Vannet... ser litt skummelt ut spør du meg.. :S Fristet ikke å bade for å si det sånn!








Dag 3: "Junglesurfing"

Bilde 4/5: Junglesurfing. En av aktivitetene vi kunne velge var junglesurfing, hvor vi fikk se regnskogen ovenifra. Dette var kjempegøy og absolutt verdt å se, selv om det var ganske dyrt.



På bildene er Ayla fra Tyskland på stasjon 1, og gjør seg klar, før hun hopper inn i skogen...

Meg, meg og Kari :p

Bilde: 6/7: Maria og Kari på stasjon 2. Det regnet forferdelig så bildet er litt utydelig. Andre bildet er av beina mine over en diger foss som jeg og Maria stoppet over på vei til stasjon 4.










Dag 4: 4 norske og en gjeng med italienere på tur :D

Etter som vi hadde en annen fridag, og hadde vært på junglesurfing, dro vi, Kari, Maria, Annikka og jeg med den italienske gruppa på tur. Først dro vi til "the rock pools", som var ett av de anbefalte, kostnasdsfire :p stedene man kunne ta seg til ute i regnskogen. Vi var litt nervøse, ettersom vi ikke var helt sikre på om vi fulgte kartet riktig og i tilfelle vi kom til å havne på et farlig sted. Vi gikk feil først... Bilde 1: Kari i grønt og Maria.


Bilde 2: Annika, Margaritha og Camilla.








Bilde 3: Antonio, helt til venstre, Filippo, så en jeg ikke husker navnet på.. Hengende i tauet: Andrea.. alle fra Italia..:)



Bilde 4: Meg og Annika! :D







Bilde 5: Kari, Maria og meg








Hele gjengen






Videre gikk vi på en liten tur i regnskogen.. alle sammen, bortsett fra Kari og Maria, som hadde lunch..







regnskogen









Dress up party! :D



Dag 5: Fri dag!Back again



Siri, meg, Lisa (tyskland) Ann Kristin, Hedda og Kari


Siri og meg



Dag 6: Aboriginal Center and Skyrail :

Hele gjengen samla, Kari, meg, Maria, Siri, Lisa og Hedda :)


Maria, Annika, Lisa og Kari på "Aboriginal Center"







Aboroginsk dans










Jeg prøver meg på boomerang kasting :D












Spiser min første krokodille... Var ikke så verst faktisk!



Dag 7: Great Barrier Reef

Great Barrier Reef! Det var vel denne turen som de fleste av oss gledet oss til :)

An awesome trip!!

Ingen kommentarer: